Button Text
 

5 vragen aan Melissa

Ontmoet Melissa. Doorgegroeid van commercieel medewerker PBM naar coördinator PBM & levering/training. Lees mee terwijl Melissa openhartig vertelt over haar groeipad, uitdagingen en haar toewijding aan veiligheid binnen Eurosafe.

Alle verhalen

Wat houdt PBM precies in en waarom is het zo belangrijk?

PBM staat voor persoonlijke beschermingsmiddelen, essentieel voor beroepen met risico’s. Of je nu op grote hoogtes werkt of in besloten ruimten, PBM’s zijn cruciaal. Het is belangrijk dat werknemers en werkgevers de risico’s kennen en leren hier op een zo veilig mogelijke manier te werken. Daardoor is de kans op vallen en/of letsel kleiner.

“Binnen Eurosafe heb ik de kans gekregen om mezelf te ontwikkelen. Ook door mijn directe collega's.”

Waar bestaan jouw taken als coördinator PBM & levering/training uit?

Als coördinator richt ik me op het aansturen van het team en de ondersteuning van de business unit manager. Denk aan het bewaken van planningen, prioriteiten stellen, optimaliseren van processen en operationele ondersteuning waar nodig. Daarnaast houd ik me bezig met het plannen van trainers en de inkoop van PBM materiaal.

Met welke partijen kom je in aanraking op een werkdag?

Waar ik voorheen meer extern contact had, ligt de nadruk nu op intern contact. Dagelijks spreek ik met collega’s op de werkvloer, variërend van administratieve medewerkers en productspecialisten tot trainers. Het team is de afgelopen jaren flink gegroeid, waardoor intern contact een groter deel van mijn werkdag in beslag neemt. Daarnaast heb ik contact met klanten bij aanvragen voor PBM’s of trainingen. Ook voer ik inkoopgesprekken met leveranciers en schakel ik met het magazijn en de afdeling Finance & Control. Veel processen binnen Eurosafe zijn nauw met elkaar verbonden waardoor het optimaliseren vaak over meerdere schijven gaat. Hierdoor werk ik nauw samen met mijn manager en met coördinatoren van andere afdelingen.

Wat houdt PBM precies in en waarom is het zo belangrijk?

PBM staat voor persoonlijke beschermingsmiddelen, essentieel voor beroepen met risico’s. Of je nu op grote hoogtes werkt of in besloten ruimten, PBM’s zijn cruciaal. Het is belangrijk dat werknemers en werkgevers de risico’s kennen en leren hier op een zo veilig mogelijke manier te werken. Daardoor is de kans op vallen en/of letsel kleiner.

“Binnen Eurosafe heb ik de kans gekregen om mezelf te ontwikkelen. Ook door mijn directe collega's.”

Waar bestaan jouw taken als coördinator PBM & levering/training uit?

Als coördinator richt ik me op het aansturen van het team en de ondersteuning van de business unit manager. Denk aan het bewaken van planningen, prioriteiten stellen, optimaliseren van processen en operationele ondersteuning waar nodig. Daarnaast houd ik me bezig met het plannen van trainers en de inkoop van PBM materiaal.

Met welke partijen kom je in aanraking op een werkdag?

Waar ik voorheen meer extern contact had, ligt de nadruk nu op intern contact. Dagelijks spreek ik met collega’s op de werkvloer, variërend van administratieve medewerkers en productspecialisten tot trainers. Het team is de afgelopen jaren flink gegroeid, waardoor intern contact een groter deel van mijn werkdag in beslag neemt. Daarnaast heb ik contact met klanten bij aanvragen voor PBM’s of trainingen. Ook voer ik inkoopgesprekken met leveranciers en schakel ik met het magazijn en de afdeling Finance & Control. Veel processen binnen Eurosafe zijn nauw met elkaar verbonden waardoor het optimaliseren vaak over meerdere schijven gaat. Hierdoor werk ik nauw samen met mijn manager en met coördinatoren van andere afdelingen.

No items found.

Hoe heb je de ervaring van doorgroeien naar coördinator PBM & levering/training beleefd?

Mijn doorgroei naar coördinator was een organisch proces, zonder vaststaand plan. Het gaf me ruimte om te ontdekken wat ik leuk vind en waar mijn kwaliteiten liggen. Met de steun van mijn manager en HR kreeg ik de kans om mezelf te ontwikkelen. Dat is door de rest van het team ook aangemoedigd. Het werk is uitdagender en afwisselender geworden, wat mijn werkplezier vergroot.

Wat is de grootste uitdaging die je bent tegengekomen in jouw functie en hoe heb je die aangepakt?

Werken met verschillende mensen en bedrijfsculturen (door de verschillende vestigingen) was een enorme uitdaging. Na de overnames die we hebben gedaan zijn we een aantal jaren bezig geweest om deze bedrijven één te laten worden. Het leren kennen van een nieuw team en het integreren van afdelingen is een enorme uitdaging. Zeker als er ook nog een fysieke afstand is. Des te groter is de voldoening als dit lukt. Door er veel tijd en energie in te stoppen, maar ook geduldig te zijn gaat dit uiteindelijk werken. Daarnaast moeten alle betrokkenen openstaan voor veranderingen. We kunnen veel leren van elkaar waardoor we werkzaamheden en processen nog beter kunnen maken. Maar je wilt ook oog houden voor je eigen team. Waar iedereen in zijn/haar kracht staat, ook al vindt er een cultuurverandering plaats.

Hoe heb je de ervaring van doorgroeien naar coördinator PBM & levering/training beleefd?

Mijn doorgroei naar coördinator was een organisch proces, zonder vaststaand plan. Het gaf me ruimte om te ontdekken wat ik leuk vind en waar mijn kwaliteiten liggen. Met de steun van mijn manager en HR kreeg ik de kans om mezelf te ontwikkelen. Dat is door de rest van het team ook aangemoedigd. Het werk is uitdagender en afwisselender geworden, wat mijn werkplezier vergroot.

Wat is de grootste uitdaging die je bent tegengekomen in jouw functie en hoe heb je die aangepakt?

Werken met verschillende mensen en bedrijfsculturen (door de verschillende vestigingen) was een enorme uitdaging. Na de overnames die we hebben gedaan zijn we een aantal jaren bezig geweest om deze bedrijven één te laten worden. Het leren kennen van een nieuw team en het integreren van afdelingen is een enorme uitdaging. Zeker als er ook nog een fysieke afstand is. Des te groter is de voldoening als dit lukt. Door er veel tijd en energie in te stoppen, maar ook geduldig te zijn gaat dit uiteindelijk werken. Daarnaast moeten alle betrokkenen openstaan voor veranderingen. We kunnen veel leren van elkaar waardoor we werkzaamheden en processen nog beter kunnen maken. Maar je wilt ook oog houden voor je eigen team. Waar iedereen in zijn/haar kracht staat, ook al vindt er een cultuurverandering plaats.